Alcatel 4200E - prezentare




Vezi si: Componente/piese centrale telefonice Alcatel 4200
            Oferta centrale telefonice

Prezentare Alcatel Office 4200E

AVANTAJELE OFERITE UTILIZATORULUI CENTRALEI TELEFONICE ALCATEL4200 E:

* Compatibilitate deplina cu sistemul national de telecomunicatii care este echipat cu centrale publice digitale ALCATEL E10.
* Confort si usurinta in exploatare prin folosirea telefoanelor digitale REFLEX.
* Protejarea pe termen lung a investitiei este asigurata de fiabilitatea ridicata a sistemului, de noutatea modelului si de usurinta extinderii cu costuri minime,sistemul fiind conceput modular
* Cresterea productivitatii se realizeaza cu ajutorul facilitatilor centralei
* Elimina total posibilitatea comunicarilor nereusite, nici un apel nu ramine fara raspuns
* Asigura confidentialitatea convorbirilor prin folosirea comunicatiei digitale codificate
* Asigura transmisii de date prin protocoale standardizate
* Flexibilitate, echipamentul se adapteaza oricarei organizari a unei companii
* Diminueaza costurile de exploatare cu ajutorul sistemului de contorizare si evidenta a convorbirilor
* Sistem de management local sau prin telecomanda, usor de utilizat (PC cu sistem de operare WINDOWS)
* Asigura integrarea sistemului DECT ca abonati digitali
* Functioneaza fara intrerupere si in lipsa temporara a alimentarii cu energie electrica (sursa neintreruptibila)
* Se pot utiliza telefoane analogice de orice tip, cu disc, fara disc (BC), cu tastatura, etc
* Securitate in exploatare certificata de incadrarea in standardele ISO, IEEE, ETSI si IEC
* Asigurarea de servicii pentru posta vocala (voice mail)

ARHITECTURA SISTEMULUI:

1. Cartela de management analogic AC - cuprinde o matrice de comutatie de 256X256, receptorii de cifratie Q23, o cartela fiica pentru muzica in asteptare pentru 32 secunde MM32, sau 2X32 secunde MM 32E (optional) si asigura managementul magistralelor, tonalitatilor, a semnalelor de sincronizare si a muzicii pe asteptare.
2. Cartela modulului de control CM1 - cuprinde doua porturi V24 (pentru administrare locala si taxare), memoria programarii sistemului, o placa fiica pentru extensia de memorie MEB si modulul de acces prin telecomanda.
3. Cartela de terminale digitale DLC - permite conectarea a 4 sau 8 telefoane digitale REFLEX
4. Cartela ISDN S0T0 - este un acces ISDN de baza si permite conectarea a 4 BUS-uri S0 sau T0, ori a 4 BUS-uri S0 + 4 BUS-uri T0, sau a 8 BUS-uri S0, sau a 8 BUS-uri T0. Aceasta cartela poate avea o placa fiica S0PS4 pentru alimentarea a 4 BUS-uri S0 si o placa fiica T0CT pentru transferul unui BUS T0 la un BUS S0.
5. Cartela ISDN T2 pentru accesul ISDN primar (30 de canale B si un canal D).
6. Cartela de trunchiuri analogice standard TLC - permite conectarea la reteaua publica a 2 sau 4 linii externe. Aceasta cartela poate fi echipata optional cu o cartele fiica MPD pentru masurarea impulsurilor de taxare. O varianta a acestui tip de cartela TLCT permite comutarea celor 4 linii externe la 4 telefoane predeterminate in caz de avarie.
7. Cartela de terminale analogice SLC - asigura interfatarea intre telefoanele analogice si unitatea centrala de procesare, cu o modularitate de 4 sau 8 circuite. Asigura alimentarea telefoanelor analogice cu 48V.
8. Cartela de telefoane multilinie MLCX - asigura interfatarea intre telefoanele multilinie din gama ALCATEL 4121-4125 cu unitatea centrala de procesare si are o modularitate de 4 sau 8 circuite.
9. Cartela de interfata DECT DCM2 - asigura conectarea a 2 baze radio DECT la centrala telefonica.
10. Baza radio DECT - Asigura interfatarea dintre semnalul radio al telefonului mobil si semnalul electric necesar centralei, pe o celula de acoperire radio de 200m in spatii deschise sau minim 50m in spatii inchise (dependent de conditiile de propagare), pentru cel mult 25 aparate mobile. Pentru extinderea ariei de acoperire radio se pot monta mai multe baze radio.
11. Sursa de alimentare in comutatie, integrata, cu protectii pentru suprasarcina, supratensiuni, si cu comutare automata pe acumulator in cazul lipsei temporare a tensiunii de alimentare de 220V / 50 Hz, asigura functionarea sigura a intregului sistem in orice conditii de exploatare. Consumul de energie electrica este deosebit de redus (maxim 192 W), fiind optimizat permanent in fuctie de conditiile de trafic.

ECHIPAMENTE TERMINALE:

1. TELEFOANELE DIGITALE “REFLEX” - un nou concept pentru utilizatori
--Inovative, Interactive, Usor de utilizat, Dinamice, Usor de inteles, Asista utilizatorul, Personalizabile, Atractive, Elegante, Ergonomice, Inteligente
UN PUTERNIC INSTRUMENT, CARE POATE SATISFACE TOATE NEVOILE DE COMUNICATIE ALE FIECARUIA DINTRE NOI

FACILITATI:
- Functie multilinie (abonatul va fi instiintat de aparitia unui numar nelimitat de apeluri in timpul unei convorbiri si va putea prelua selectiv apelul prioritar printr-un numar nelimitat de linii. Abonatul poate avea un numar nelimitat de numere de interior si poate primi apeluri simultane nelimitate pe aceeasi linie).
- Repertoar personal (apelarea unui abonat dupa numele acestuia inscris pe display prin apasarea tastei din dreptul numelui respectiv) pentru 30 de numere la ALCATEL 4035, 15 numere pentru ALCATEL 4020 si 10 numere pentru celelalte modele cu afisare (fiecare utilizator isi poate crea propriul repertoar).
- Repertoar comun de pina la 1200 nume.
- Accesare directa a unui abonat sau a unei linii externe prin apasarea unei singure taste (starea liniei respective este monitorizata de afisarea telefonului).
- Functie de “miini libere” (se poate vorbi fara ridicarea microreceptorului).
- Facilitati ale centralei preprogramate pe taste individualizate.
- Instiintarea proprietarului, in timp real, despre functiile disponibile in timpul unei convorbiri si accesarea acestora prin simpla apasare a butonului corespondent afisarii.
- Afisarea numelui persoanei care apeleaza si numarul acesteia de telefon (daca este extern se face prin ISDN).
- Afisare permanenta a datei si orei.
- Posibilitatea intruziunii unui alt post (se pot programa selectiv interioarele care pot face intruziune si interioarele asupra carora sa poata fi facuta intruziunea)
- Se poate initia o legatura cu un alt post fara ca postul chemat sa raspunda (monitorizare)
- Posibilitatea de a face anunturi generale unui grup de abonati.
- Posibilitatea de a transmite si receptiona mesaje scrise pe display cu inserarea datei, orei, si numelui corespondentului.
- Transmisii de date (prin racordarea telefonului la PC prin V24)
- Servicii de director-secretara.
- Functie “nu deranjati”.
- Posibilitatea interceptarii apelului destinat unui alt post.

TELEFOANE ANALOGICE:
- Centrala telefonica ALCATEL 4220 poate functiona cu orice tip sau model de telefon analogic: cu disc, tastatura, cu sau fara afisare, difuzor, BL, etc.
- Toate facilitatile oferite de centrala, cu exceptia celor care impun folosirea afisajului si a celei de multilinie, sint accesibile posesorilor de telefoane analogice prin formarea codului corespunzator facilitatii dorite.

SISTEMUL DECT:
- Este un sistem de telefonie digitala, fara fir, in sistem multicelular, care poate acoperi o suprafata de maxim 70.000 m[AAA1] 2, folosind un numar corespunzator de baze, cu selectie dinamica de canale, in intervalul de frecvente 1,88 - 1,9 GHz. Frecventa ridicata de lucru a sistemului permite o comunicatie de inalt nivel calitativ, fara zgomote, perturbatii, fisiituri, etc, si face imposibila interceptarea comunicatiilor. Numarul maxim de telefoane mobile dintr-un sistem poate ajunge la 120 din totalul de 128 de terminale. Sistemul asigura facilitatile evoluate ale terminalelor REFLEX, pentru aparate portabile cu format de buzunar, dar cu limitarile impuse de gabaritul extrem de redus al terminalului DECT. Aparatul terminal DECT model ALCATEL 4075 are o greutate de doar 270 g, cu acumulatorul inclus (105 g), la dimensiunile de 150 mm / 60mm / 30mm. Aparatul poseda afisare pe cristale lichide cu doua linii, in prima linie cu capacitatea de 16 digiti se pot inscrie caractere alfanumerice, iar in cea de a doua 4 icoane si semnele corespondente intensitatii cimpului radio, starii bateriei si tastelor de functii. Tastatura aparatului poseda 12 taste standard pentru formarea numerelor, 8 taste cu functii fixe si 4 taste programabile. Unitatea de parcare a telefonului mobil asigura incarcarea simultana a bateriei telefonului si a bateriei de rezerva (incarcare rapida la 80% din capacitate in 1,5 ore). Bateria este de tip Ni Cd si poate asigura 6 ore de conversatie sau 12 ore in asteptare intre doua incarcari.

VIDEOTELEFON:
- Sistemul ALCATEL 4200 permite conectarea optionala a videotelefoanelor ALCATEL VISIOPHONE cu afisare in timp real, pe un miniecran cu cristale lichide, color, conectate ISDN.

COMUNICATII DE DATE:
- Centrala ALCATEL 4200 permite comutarea circuitelor de transmisii de date, are facilitati de comutatie de pachete si de LAN.
- Avantajele comunicatiei de date prin centrala telefonica:
* reduce costul cablarii instalatiei de transmisie de date prin folosirea aceleiasi perechi de fire cu cele telefonice.
* reduce costul folosirii retelei publice (ROMTELECOM) prin folosirea in comun a liniilor telefonice externe pentru voce si date, nefiind necesare inchirierea de linii speciale. Centrala poate bara temporar accesul, la liniile externe folosite pentru transmisia de date a celorlati utilizatori, ori de a rezerva acele linii pentru transmisia de date, intre diferite intervale orare programabile pentru a utiliza economic reteua publica.
* Acces direct la terminalele de date prin planul de numerotatie sau DDI.
* Posibilitatea de a imparti resursele informatice (imprimanta, server, modem,plotter, etc.) tuturor abonatilor.
* Facilitatea de a analiza costurile transmisiilor de date in trei nivele: contor, timp real si analiza grafica.
- Transmisiile de date se pot efectua prin adaptorul ALCATEL 4088, la telefoanele digitale REFLEX 4012 si 4034, catre si dinspre terminalele de date ( PC, VDT, MINITEL, etc) prin V24 si vor fi conectate de catre centrala telefonica fie spre corespondenti externi, fie spre cei interni. Legatura directa dintre centrala si resursele informatice comune, asigura dezvoltarea unor retele locale integrate cu o mare versatilitate. Conectarea digitala prin ISDN permite viteze de trafic net superioare sistemului analogic (64 Kbs fata de maxim 19,2 Kbs) diminuind costurile de exploatare (abonamentul la ROMTELECOM) si cu o siguranta a transmisiei inbunatatita substantial. In acest sistem se pot folosi FAX-uri din grupa 4, cel mai nou si rapid sistem FAX existent in prezent, accesul in retelele X25 pentru posta electronica, EDI, aplicatii pentru tranzactii, etc., fiind o facilitate majora a utilizarii ISDN la acest model de centrala telefonica.

FACILITATILE CENTRALEI ALCATEL 4200 E:
1. Formare abreviata
“Cel putin 30% din numerele formate sunt apelate frecvent” Puteti apela aceste numere fara sa fie necesar sa le memorati sau sa le notati, deoarece sistemul memoreaza pentru dumneavoastra pina la 1000 de numere de telefon pe care le puteti accesa fie prin selectarea numelui corespondetului, fie a codului acestuia. Sint disponibile 8 liste de baza + o lista cu numere de urgenta (pompieri, politie, ambulanta, etc).
2. Reapel automat la eliberarea liniei interne sau externe
“Foarte multe apeluri se fac in directii ocupate” Prin activarea acestei functii puteti fi informat imediat ce directia solicitata s-a eliberat (telefonul Dvs. va incepe sa sune) si puteti initia legatura solicitata doar prin simpla ridicare a microreceptorului (telefonul corespondentului va incepe sa sune sau veti obtine tonul exterior solicitat). Daca intre timp renuntati la stabilirea legaturii, puteti anula aceasta facilitate.
3. Acces direct din exterior la orice interior
“Este iritant sa apelezi la centralista pentru fiecare telefon” Este posibil accesul din exterior la orice interior al centralei, prin formarea unui prefix urmat de numarul de interior solicitat prin conectarea la ISDN.
4. Configurarea sistemului fara operator (key system)
“Se poate reduce postul de centralista?” Toate liniile externe de intrare in centrala pot fi dirijate catre utilizatori individualizati sau catre grupe de utilizatori (servicii, directii, colective, birouri, etc). Por fi create maxim 26 de grupuri a cite maxim 16 telefoane la care distributia apelurilor poate fi: fixa, ciclica sau paralela la maxim 8 telefoane, cu facilitatea de conectare / deconectare la grupuri si de redirijare a apelurilor.
5. Configurarea sistemului cu multipli operatori simultani
“Pot lucra mai multe centraliste in acelasi timp? Maxim 8 operatori pot fi definiti simultan. Exista facilitatea de raspus automat la apeluri si realizarea conversatiei prin casca.
6. Redirijarea apelurilor
“Cind un utilizator este plecat apelurile destinate acestuia sa nu ramina fara raspuns” Se poate face redirijarea automata a apelurilor interne sau din exterior (selectabil), destinate unui utilizator care este in una din situatiile urmatoare:
- in conversatie (ocupat)
- nu raspunde intr-un interval de timp programabil (lipseste)
- la cererea utilizatorului, in doua variante: a) de la postul utilizatorului
b) de la postul destinatiei
7. Inregistrarea apelurilor la care nu s-a raspuns
“Cind un utilizator este plecat apelurile primite sa fie inregistrate” Pot fi stocate pina la 10 mesaje interne sau identitatea chematorului extern prin ISDN. Facilitatea este disponibila posesorilor de aparate digitale REFLEX cu afisare.
8. Adaptarea la sistemul organizatoric al companiei
“Centrala telefonica trebuie sa reflecte organizarea companiei si sa se adapteze acesteia”
*grupuri de lucru - pot fi create maxim 8 grupuri cu pina la 16 utilizatori fiecare, care pot prelua apelurile destinate colegilor din grup
- monitorizarea selectiva a interioarelor dintr-un grup de catre unul sau mai multi membri (telefonul acestuia / acestora va suna in acelasi timp cu cel / cele monitorizate), cu posibilitatea opririi monitorizarii (selectiv). O tasta pentru monitorizare poate receptiona apelurile a 8 telefoane.
- duplicarea tastelor de comunicatie permite receptionarea apelurilor destinate grupului pe o tasta specifica fiecarui utilizator, cu posibilitatea de a raspunde doar apasind tasta de comunicatie. Apelul acustic este selectabil pentru fiecare aparat, cu exceptia unuia dintre ele, semnalizarea optica este disponibila tuturor.
- in cadrul fiecarui grup se poate programa ca apelurile de intrare destinate unui membru al grupului care este ocupat sa fie rutate automat catre alti membri ai grupului.
9. Anunturi generale
“Trebuie ca un grup de utilizatori sa poata receptiona un mesaj vocal simultan” Pot fi difuzate mesaje vocale de pina la 20 de secunde, la maxim 8 grupe de telefoane digitale cu afisare, care pot avea pina la 32 de aparate fiecare.
10. Mesaje de intimpinare
“Imaginea companiei depinde si de acest lucru” Pot fi difuzate 2 mesaje diferite “de bun venit” de pina la 32 de secunde, la orice apel extern sosit in sistem, imediat dupa stabilirea legaturii, conform cerintelor utilizatorului, grupului, sau centralistei. Mesajele pot fi inregistrate de catre utilizator prin intermediul unui telefon digital si pot cuprinde muzica (la alegerea utilizatorului), mesaje verbale sau combinatii intre cele doua.
11. Adaptarea sistemului la conditiile de trafic si de receptie a apelurilor
“Traficul de intrare este variabil si centralista nu poate raspunde in timp util tuturor apelurilor” Pentru reducerea timpului necesar procesarii apelurilor externe, poate fi dotata consola centralistei cu module aditionale cu pina la 80 de taste pentru apelarea directa a interioarelor, pot fi create 7 perioade de timp in cursul unei zile pentru care sistemul sa lucreze diferit, conform cu valorile de trafic inregistrate. Pentru perioadele de trafic maxim se poate extinde numarul de operatoare la maxim 8, se pot ruta apelurile din anumite circuite de intrare spre grupuri de apel general, se pot ruta apelurile care depasesc capacitatea centralistei spre soneria de apel general sau spre rute predestinate. Orice telefon digital poate prelua apelurile care depasesc capacitatea centralistei prin functia de monitorizare generala.
12. Serviciul redus (de noapte)
“Apelurile sosite in sistem in afara orelor de lucru “ La sfirsitul programului normal de lucru, pot fi rutate apelurile din exterior spre interioare prestabilite (la persoanele care lucreaza peste program, cu program decalat, flexibil, etc), spre un robot telefonic, FAX-uri sau spre un numar exterior sistemului (Ex.:domiciliul managerului). Fiecare linie externa sau grup de linii externe poate fi rutat spre o anume destinatie.
13. Serviciul “director - secretara”
“Supervizeaza si filtreaza liniile directorului si poate functiona cu mai multi directori sau mai multe secretare” Aceasta facilitate asigura toate necesitatile de comunicatie, in regim de sistem de secretariat, pentru toti abonatii digitali.
14. Linii externe private
“Anumite linii externe trebuie sa fie accesibile numai anumitor utilizatori” Se pot aloca una sau mai multe linii externe unui utilizator sau grup de utilizatori, pentru a facilita acestora comunicatia pe linii private, la care ceilalti utilizatori nu au acces.
15. Restrictionarea apelurilor de iesire
“Numai anumite interioare pot avea acces la comunicatii internationale, interurbane, locale, etc” Fiecare interior poate fi programat individual, pentru a avea acces la international, interurban, local sau numai intern. Exista posibilitatea de a se permite unui abonat comunicatii exterioare, numai la anumite numere. Ex.: Telefonul de la poarta institutiei nu este autorizat sa formeze numere in exteriorul sistemului, dar poate forma la nevoie anumite numere cuprinse intr-o lista (politie, ambulanta, pompieri, etc.).
16. Supravegherea traficului
“Exista posibilitatea de a tipari la o imprimanta traficul de iesire” O simpla imprimanta, cu intrare seriala, poate tipari in timp real toate informatiile referitoare la traficul de iesire (data, ora, numarul interiorului care a efectuat convorbirea, numarul extern format, durata convorbirii). Pentru analiza costurilor aferente, se poate instala (optional) sistemul ALCATEL TABS care poate sintetiza costurile la nivel de abonat, grup, departamente, global, etc., pe anumite perioade de timp, prin prezentari grafice si/sau emiterea de note de plata.
17. Administrare sistem
“Orice problema de programare poate fi rezolvata cu usurinta” Administrarea sistemului (programare, reprogramare, redefinirea facilitatilor abonatilor sau ale sistemului) poate fi facuta fie local, de la un telefon digital ALCATEL 4034 sau de la un PC, fie prin telecomanda de la sediul instalatorului.